Monsterikonsoliksikin mainostettu Project Scorpio saa peleistään irti vielä aiempiakin puheita enemmän, kertoo Microsoftin Mike Ybarra Twitterissä.

Scorpion käyttöjärjestelmän vaatimaa keskusmuistimäärää on onnistuttu laskemaan neljästä kolmeen gigatavuun, ylimääräisen muistin päätyessä pelinkehittäjien käyttöön. Kehittäjät voivat siis tätä nykyä valjastaa Scorpiolla peleihinsä peräti yhdeksän gigatavua GDDR5-muistia.

Myös nimikkeiden, jotka eivät hyödynnä koko muistimäärää, on luvattu hyötyvän ominaisuudesta esimerkiksi sukkelampien latausaikojen ja tasaisemman ruudunpäivityksen muodossa. Scorpiolle ei ole toistaiseksi julkistettu yksinoikeuksia, vaan kaikkien pelien on lupailtu rullaavan nätisti ristiin Xbox One -tuoteperheen sisällä.

Microsoft rummuttanee Project Scorpio -konsoliaan suuresti viikonloppuna käynnistyvillä E3-messuilla. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kello 00:00 nähtävää lehdistötilaisuutta voi katsella suorana esimerkiksi Xbox.comissa. KonsoliFIN taas päivystää E3-messujen aikaan omalla Discord-kanavallaan.

ladataan kommentteja...